¤ Zazrta v lažni očesi (Fiesa, 280. potop)

Prejšnjo nedeljo smo se odpravili v Fieso. Prvič v tem letu. In bilo je…nad pričakovanji!

Matjaža, ki je vzel 18-litrco, smo pustili naprej. Nima smisla, da fant pelje domov pol jeklenke zraka, ko je pa morje mirno, sonček greje na polno in je oseka obetala dobro vidljivost.
Čez par minut sem tudi jaz priklopila vse cevi in se odpravila v morje. Res dobra vidljivost. In ko sem v 4metrski globini preverjala nastavitve na fotoaparatu, je mimo mene “priletelo” eno čudno bitje. Beli leteči rak!! Z lažnimi očkami na repu. Bitje je pristalo po parih metrih leta. In mirno počakalo, da sem se približala. Oba para oči pa so bulila vame.
Tedaj nisem vedla, zdaj pa berem (iz T.Turk: Pod gladino mediterana): Morska bogomolka (Squilla mantis) je rak z značilno obliko, podobno bogomolki. Na grabilnih nogah je pet trnastih izrastkov. Na repni plavuti sta dve izraziti, temni in belo obrobljeni lisi (lažni očesi)….Druga opazna značilnost bogomolke so izredno dobro razvite oči. Z njimi lahko zaznavajo celoten vidni spekter, poleg tega pa še ultravijolično valovanje in smer polarizacije svetlobe. Obe očesi sta na pecljih, ki jih lahko žival premika ločeno. Poleg oči sta na sprednjem delu telesa še dva para tipalnic, s katerimi vonjajo….
Očitno nisem odajala kakšnih posebnih vonjev, ker je bitje ležalo mirno na pesku in dovolilo, da se mu popolnoma približam. In naredim par bližnjih posnetkov. Ma v vrsti za posnetek je čakal še Dejan. In sem se mu kavalirsko :-)) umaknila. To je bil šele začetek potopa. In 10-litrca bo še prehitro prazna…


Na domači terasi smo odprli žar-sezono, ko so začeli zvoniti telefoni. Iz PLKa so sporočili, da Dušan Podgornik ni izronil iz podmorja pri Sveti Marini…Z Dušanom sva se zadnjič slišala lanskoletnega novembra. Pred svojim odhodom v Indijo je želel nabaviti lahek, dober kompaktni fotoaparat in podvodno ohišje. Pomagala sem mu, koliko sem mogla…Danes mu, žal, nisem mogla pomoči. Lahko sem samo sklenila roke. Kot bogomolka. In nemo zrla v Dejanove modre oči. To se nama ne sme zgoditi, a ne?!

4 thoughts on “¤ Zazrta v lažni očesi (Fiesa, 280. potop)

  1. Draga Melita,
    Poceo sam da skeniram I postavljam na svoj Fejsbuk profil slike sa studija na Primenjenoj Akademiji u Beogradu. Medju njima su I slike Dusana Podgornika koje bih nekako zeleo da dostavim njegovoj familiji I prijateljima. To je Dusan koji pre nekoliko godina tragicno izgubio zivot…
    Molim vas pomozite.
    Bosko ( bole63@aol.com )

Leave a Reply

