¤ Človk obrača, On obrne (276. potop – prvič v Vipavi)

To soboto sem bila odločena: Gremo v Fieso, v morje! Dosti mi je “sladkih” potopov…Žal je moje navdušenje nad sončno soboto in pripravljenostjo otrok, da se nam pridružijo (priznam, da me je to stalo par evrov) splasnilo ob pogledu na visoke valove. Burja. Uf.

Z dragim sva en čas postopala okrog, naredila par suhih fotk…in odločila, da tokrat oprema ostane v avtu. Mi pa sva izkoristila prijeten sprehod po Piranu za preizkus nove foto opreme.

No, mogoče sva se tolk lažje vesti odpovedala potopu, ker sva imela za nedeljo rezervno varianto – potop v Vipavo pri Renčah.
Deževalo ni že par tednov in Vipava je z mostu bila videti dokaj čista, prozorna. Kolege potapljači so znali povedati, da se malo naprej od mosta, po toku navzgor, nahaja veliko jato somov. Huh, to bo treba it pogledati, poslikati. Nenazadnje, to bo moj prvi potop v Vipavo. A imam jo, lahko rečem, pred vrati.
Okrog poldneva sva bila pri mostu. Tudi sonce je kukalo skozi oblake. Moje navdušenje je splasnilo, ko sem dala glavo pod gladino. Vidljivost ni bila takšna, kot je bilo videti z obale. Po dveh-treh metrih se pogled izgubil v mlečni vodi. Vodi, ki je premogla temperaturo od komaj 4oC. No, na glavi imam 6mm kapuco, pod suho obleko sem oblečena v toplo spodnje perilo, trenirko, dvojne termo nogavice…ni zime…edini problem so roke. Prsti morajo dovoliti pritiskanje na tipke ohišja fotoaparata. To pomeni, da suhe zimske rokavice ne pridejo v poštev. Zaradi tega se zmeniva z dragim, da bova noter dokler eden ali drugi ne da signal, da mu je mraz. Vse lepo in prav, ampak lovska vnema nas goni proti toku, naprej. Vmes naletiva na zruvane štore, lesene hlode, betonske bloke, razni odpad… Tudi kakšen krap švigne mimo. Somov pa ni in ni. Drživa se na povprečni globini 4m, čeprav se dno Vipave tukaj spusti tudi pod 8m. Po eni uri v vodi, se odločiva za povratek. Ker ni somov, se spravim na izkanje krapov. Hitro naletiva na en par. Žal me prsti ne ubogajo več in predem naštimam fotoaparat in bliskavico v pravi položaj, sta krapa že izginila. Kar pa ni težko v tej mlečni vodi…
Ester, Mario, pomagajta, kje sta videla to jato somov?

2 thoughts on “¤ Človk obrača, On obrne (276. potop – prvič v Vipavi)

Leave a Reply

