¤ metuljčki …v trebuhu (1. potop v letu 2010)

Ker se zadnje čase dosti potikamo na območju severno od Udin (Vidma), smo ugotovili, da je v bližini Cornina eno simpatično jezerce, katero se bi splačalo obiskati – jezerce pri mestu Bordano. Google je znal samo povedati, da je Bordano znano po muralesu (slike na fasadah) ter hiši metuljov in leži v bližini velikega jezera Cavazzo. Majhno jezerce ni bilo omenjeno nikjer.
jezerce pri mestecu Bordano
Prva nedelja novega leta nas je zbudila s soncem. Prijetno presenečenje po deževnem tednu. Pakiranje opreme smo že popolnoma avtomatizirali in smo se odpravili novi lokaciji naproti. Da popolna avtomatizacija ni dobra, sem ugotovila šele pri Udinah – doma sem pustila Canon G9 (ohišje sem vzela😦 ) . Še dobro, da sem moj stari Oly dala v potovalko z rezervnimi oblačili. In zaradi tega se vnaprej opravičujem za fotografije – Oly ima samo širokokotno lečo in je za bližnje posnetke popolnoma neuporaben. …no, vsaj imam razlog za ponovni obisk jezera…treba je prinest boljše fotke :-))
Preden smo zavili z glavne ceste, smo se ustavili v domači gostilni. Domačini so nam povedali, da ne vedo, koliko je jezero globoko. Prepovedano je loviti ribe. Potapljače na jezercu še niso videli.
Ob jezercu smo naleteli še na zgovornega domačina, ki nam je zaupal, da prihaja vsak dan hranit ribe. To je počel tudi tokrat. Okrog vrženega kruha so se hitro zbrali majhni kleni. In potem smo zagledali dve veliki senci, ki sta se iz globine približevala gostiji. Bila sta to dva večkilska krapa. Za mene je to bilo dovolj prepričljivo, da sem se hitro spravila v suho obleko, dala 10-litrco na hrbet in se odpravila v vodo.
Dostop v jezero je potapljaču zelo prijazen, voda je imela prijetnih 8oC (zunanja temperatura je bila 3oC) in vidljivost pod gladino je bila odlična. Na dnu (max.globina 4 metre) je zeleni travnik, katerega “krasijo” odlomljene veje in štori, ki so redko posijani, tako da ni bilo nevarnosti, da bi se kje zataknila. Priznam, da sem se tokrat ukvarjala bolj z orijentacijo in nisem opazila manjših živalic (rakci, polži…). Srečala sem tudi ona dva krapa. En čas sta krožila okrog mene. In priznam, da sem se jaz prej naveličala loviti jih s fotoaparatom in se odpravila naprej. Po 33 minutah sem se dvignila na gladinu. Sonce je še vedno prijazno grelo. In bilo dovolj visoko, da smo počasi pospravili opremo, pršut in pivo (no, ja, dekoflaška mora biti, a ne?!) in se odpravili do mesta Bordano in naprej do bližnjega jezera Cavazzo (nastalo po zajezitvi).
To nedeljo so v Italiji začeli popusti (Saldi). Mimo Udin smo lezli po polževo. Občutki pa so bili dobri. Res🙂

Vsi posnetki so nastali brez uporabe bliskavic tj. uporabila sem samo naravno svetlobo.

7 thoughts on “¤ metuljčki …v trebuhu (1. potop v letu 2010)

    • grazie, diego. I*m very happy to find this place. I hope we make some dive there together.

      gregor: si zguglal lokacijo? :-))

  1. Tokrat sem ostal na suhem in lahko dodam kako tako http://picasaweb.google.com/lh/photo/wq59m_-uLFoBJCz9VW2QGg?authkey=Gv1sRgCMSSg8KQ6768Iw&feat=directlink Tiste ta skuštrane, ko je že kapuca dol, pa naj bi ostale skrite.
    Jezero sm najdu na netu in zanimivo je, da ga res noben od domačih potapljačev ne pozna s potapljaške plati, oziroma se jim še ni zdelo vredno se potopit. Najbrž zato, ker je običajni vodostaj za >1m nižji in preko jezera dirjajo konjeniki.
    Ko grem(o) naslednjič pogledat, se bo dalo kaj tehtnega komentirat. Ma se kaže še nekaj bolj obetavnega, kar zaenkrat ne delim.

    • hvala za pozornost, Dejan…po potopu res nisem za “v javnost” :-))…
      o tistem drugem pa…pssssttttt

Leave a Reply

