¤ podvodna fotografija – v dnevni sobi

biti potapljač in ne imeti doma akvarij, to je enako kot če bi od kuharja pričakovali, da kuha samo v službi – slab kuhar, a ne… in ker se imam za zagrezenega potapljača, je pred dobrim letom padla dokončna odločitev – gremo v nakup in ureditev akvarija!

no, sama odločitev ni bila tako lahka: ogromno klikanja po netu, prebiranja forumov, nabava pisne literature (celo?!)…vse dokler mi dobronamernež ni povedal nasplošno uporabno resnico: MANJ JE VEČ! ne komplicirat! za začetek sladkovodni akvarij z malo rastlin in čimmanj zahtevnimi ribicami (najboljše živorodkami).

velikost akvarija je omejila granitna plošča mizice sestavljene iz močnega ogrodja stare Singerice. malo sem komplicirala pri izbiri barve kamenčkov. potem spet pri izbiri rastlin. še posebej težavna je bila odločitev za okrasno korenino (uf, kako se mi je dopadel tisti kovček s skritim zakladom in okostnjakom :-)).

potem sem ugotovila, da cikliranje ni nič drugega, kot postaviti akvarij na mesto, dati noter kamenčke, vodo in rastline. in pozabiti na vse za kakšna 3-4 tedna.

medtem, ko je potekalo cikliranje (uf, kako se mi dopade ta beseda. ko jo izgovorim, se počutim, kot pravi akvarist :-)) , smo mi izbirali ribice. gupiji so izgledali kot najboljša izbira. tropske ribice, živorodke, nezahtevne glede temperature in kislosti vode. akvarij mi bosta pomagala vzdržavati en somič in jabolčni polž.

ne bom opisovala radosti in navdušenja v družini, ko smo ugotovili, da bodo naše ribje mamice zdaj-zdaj rodile. z nosovi na steklu smo čakali na “naš” prvi porod. gledali smo, ko je eno zrnce začelo padati iz mame-gupice. in to zrno se že pri padcu prelevilo v majhno ribico. in začelo hitro plavati proti rastlinam.  potem pa – KULTURNI ŠOK. otroci so jokali, jaz sem obrnila pogled vstran, ko smo ugotovili, da te majhne pikice končajo v ustih ostalih gupi-ribic (tet, stričev, mogoče očeta pa tudi mame-gupice?!).

gupi

naslednji dan sem prišla domov s “porodnišnico”. noter smo dali eno mamico, ki nam je izgledala najbolj pripravna za rojevanje. ker se po parih dneh ni nič zgodilo, smo noter dali drugo mamico. tudi nič. medtem je taprva izgubila trebuh. hvala bogu, med rastlinami je plavalo par mladičkov…ZMAGAAAAA. porodnišnica je letela ven iz akvarija.

eno leto po postavitvi, smo ribji druščini dodali par neonk (prijazno nam jih je odstopila Petrina kolegica, ko je ugotovila, da steklena krogla ni primerna za vzgoj ribic – le zakaj jih sploh prodajajo?!).

jaz pa imam najraje tega jabolčnega polža. priznam, da je on tudi največ fotografirani prebivalec akvarija (le zakaj :-)). nadeli smo mu tudi ime – Štrudl.

a ni fotogeničen?!🙂

9 thoughts on “¤ podvodna fotografija – v dnevni sobi

  1. Ful je lep polžič! Tud sam razmišljam o akvariju, čeprav sem ga nekoč že imel.. pa se ni obnesel.

    Btw, s katerim fotoaparatom si slikala?

  2. imeti akvarij ni nobena znanost, vsaj s temi “nezahtevnimi” ribicami ne. priznam pa, da sem ga poleti prepustila v obskrbo moji tastarejši hčeri, ki pa je pretiravala z hranjenjem. rabila sem par mesecev, da sem znormalizirala stanje. skoraj vso “zelenjavo” sem morala zamenjati…;-/
    posnetki so narejeni s Olympusom SP 350 (kompaktni digitalec), brez uporabe bliskavice, na majhnemu tripodu, ISO 400, 1/50s, najmanjši f. enako dobre fotografije so narejene tudi s Canonom G9.

  3. Hja, pri nas je mati prevzela kontrolo nad ribami med tem, ko sem bil večino časa v Ljubljani in študiral – pa so seveda skoraj dobesedno plavale v hrani. Namnožilo se nam je na stotine polžev, ribe pa so kaj hitro našle svoj konec.

    Dobre posnetke si naredila..

  4. Imam eno prošnjo, če bi mi lahko odpisala na mail. Nikjer ne najdem tvojega maila. Imam nekaj vprašanj glede akvarija.

    lp

  5. Tudi jaz imam takega Jabolčnega polža (rumene barve)… Nikakor pa ne priporočam nakupa rjavih. Te so huje kot kosilnica, vse rastline požrejo,…vse!! 😦
    Pa tudi tiso čistino ribico imam, v bistvu 2 in obe imata že skoraj 10cm…🙂
    Pri meni se pa Moly-ji tako množijo.😀

    Drugače pa fajn fotke, je pa sladkovodni akvarij veliko lažje slikati, ker je voda razmeroma stoječa (odvisno od črpavk). Pri morski akvarijstiki, ki pa je za moje pojme mnogo lepša, a žal tudi zahtevnejša in dražja, pa je fotografiranje prava umetnost. Od 10 fotk uspe le ena…

Leave a Reply

